Mliečne zuby

 

Mliečne zuby

 

MLIEČNE ZUBY 2022

mal[DOT]org

mal[DOT]org je príbehom muža pátrajúceho po svojich stredoškolských spolužiakoch v zabudnutom virtuálnom svete, v ktorom sa v priebehu rokov vyvinul tajomný kult okolo postavy menom Maldoror. Text inscenácie je inšpirovaný románom Alfreda Kubina Země snivců a románom Zpěvy Maldororovy od Isidora Ducassa, no jej cieľom je predovšetkým skúmať pocit izolácie a straty identity, ktorá podnecuje ľudí k hľadaniu jednoduchšej, harmonickejšej reality, akokoľvek zdanlivo nedosiahnuteľnej a umelej. Po formálnej stránke chcú tvorcovia konfrontovať divadelný priestor s rôznymi formami kyberpriestoru, v snahe lepšie porozumieť súčasnému svetu a aj úlohe, ktorú v ňom zohráva jednotlivec.

   O tvorivom tíme: Andrej Purkart, Martina Havierová a Magdaléna Líšková budú v takomto zložení pracovať prvýkrát v sezóne 2022/2023 na adaptácii novely Ladislava Grosmana Nevesta v Divadle Andreja Bagara v Nitre. Andrej Purkart a Magdaléna Líšková predtým spolupracovali na školských inscenáciách Plánka a Veľký tatko, Andrej Purkart sa taktiež podieľal na inscenácii História lásky Martiny Havierovej.
 

  • Andrej Purkart je študentom divadelnej réžie na divadelnej fakulte VŠMU v Bratislave. Doposiaľ režíroval dve inscenácie, Plánku od Federica Garcíu Lorcu a Veľkého tatka na motívy Mačky na horúcej plechovej streche Tennesseeho Williamsa, ktoré mali premiéru v Štúdiu Burkovňa v roku 2022. Taktiež sa podieľal na inscenácii História lásky, pre ktorú vytvoril niekoľko animácií. V budúcnosti je jeho zámerom skúmať divadelný potenciál rôznych médií a žánrov, ako napríklad animácie, virtuálnych priestorov, videohier alebo komiksov.

Andrej

  • Martina Havierová je študentkou divadelnej dramaturgie a dramatickej tvorby na divadelnej fakulte  VŠMU v Bratislave. Jej práce bolo možné počuť na Rádiu Devín: rozhlasové hry Posledné sedenie a Laura a jej (náš) svet. Pre Rádio Devín v súčasnosti pripravuje hororovú rozprávku a rada by v spolupráci s rozhlasom pokračovala. Venuje sa predovšetkým divadlu ako dramatička (Laura a jej /náš/ svet, História lásky, Sami), dramaturgička (Quentin Tarantino: Gauneri) a režisérka (Milan Uhde: Kráľ-Vávra, História lásky – autorský text), ale publikovala v rôznych periodikách i poéziu, eseje a poviedky (Fantázia 2021Popol). Chce sa venovať najmä feministickým a ekologickým témam, no nevadí jej pretriasť i svoj súkromný život. Martina neznáša ružičkový kel a jej obľúbená časť Pána Prsteňov je Návrat kráľa.

Martina Havierová

  • Magdaléna Líšková je študentkou divadelnej scénografie (špecializácia kostýmový dizajn) na divadelnej fakulte VŠMU v Bratislave, kde má ukončený bakalársky stupeň štúdia. V rámci štúdia spolupracovala na inscenáciách ako scénografka (Federico García Lorca: Plánka) a kostýmová dizajnérka (Tennessee Williams: Veľký tatko /Mačka na horúcej plechovej streche/). Venuje sa tiež ilustrácii, voľnej grafike a knižnej väzbe. Ilustrovala napríklad sprievodcu ku krátkej hororovej audioknihe (Jacob Saul: Punishment). V budúcnosti by chcela výraznejšie prepojiť tie dve oblasti umenia, ktorým sa venuje (divadelnú tvorbu s ilustráciou/grafikou). Chcela by sa výraznejšie venovať aj svetelnému dizajnu. Zaujíma sa tiež o psychológiu a filozofiu, ktorá súvisí aj s jej sympatiami s vegánstvom, ekológiou, ľudskými a zvieracími právami a podobne.

Magdaléna

Stvoriteľ
Stvoriteľ (voľne na motívy diela Adam stvoriteľ od bratov Čapkových)

Hlavná postava sa svojvoľne nominuje do roly boha, ktorý odsúdi svet k zániku. Po jeho zničení sa pokúsi na troskách starého sveta vytvoriť nový dokonalý svet. Aj dnes sú nám prostredníctvom rôznych médií podsúvané šablóny ideálov. Je však možné nájsť a vytvoriť ideál múdrosti, morálnosti, esenciálnej dokonalosti bytostí a spoločnosti? Na túto odpoveď hľadajú tvorcovia otázku na mieste, kde už nič nie je tak, ako bolo. „Vitajte na konci sveta!“


O tvorivom tíme: NevaDIvadlo vzniklo v roku 2021 ako zoskupenie absolventov umeleckých odborov. Venuje sa tvorbe pre deti a mládež, ako aj tvorbe pre dospelých. Dramaturgia nevaDIvadla má intenciu venovať sa celospoločenským témam, rozvoju povedomia o dôležitosti morálnych a ľudskoprávnych hodnôt, otázkam tolerancie v spoločnosti. Svojimi aktivitami chce podnecovať jednotlivca k zamýšľaniu sa nad otázkami, ktoré sú dôležité pre formovanie kultúrnej, tolerantnej a otvorenej spoločnosti. To všetko zrozumiteľnou formou a jazykom, avšak s dôrazom na umeleckú kvalitu.

  • Róbert Máťuš Vyštudoval bakalársky stupeň odboru bábkoherectvo divadelnej fakulty VŠMU v Bratislave. Od ukončenia štúdia sa venuje najmä autorskej divadelnej tvorbe pre deti a mládež. Momentálne pôsobí ako stály člen v dvoch nezávislých divadelných zoskupeniach, v divadle Fí a nevaDIvadle. Spolupracuje aj s dramacentrom EDUdrama, kde pôsobí ako lektor programov pre deti a mládež.

RMF

  • Lukáš Jurko Absolvent odboru bábkoherectvo divadelnej fakulty VŠMU v Bratislave. Pravidelne účinkoval v divadle Babadlo, Slovenskom národnom divadle, študentskom divadle VŠMU divadloLab, Divadle Na Hojdačke, Teatro Colorato, divadle Gaffa a Divadle iks. Po ukončení štúdia nastúpil ako pedagóg herectva na Základnú umeleckú školu v Devínskej Novej Vsi a Súkromnú základnú umeleckú školu LUDUS. Venuje sa improvizovanému divadlu a túto formu praktizuje aj v pedagogickej či tvorivej činnosti. Je zakladateľ nezávislého profesionálneho divadla nevaDIvadlo.

Lukáš

  • Miriam Horňáková Študovala na Vysokej škole múzických umení v Bratislave na katedre bábkarskej tvorby v module bábkarská scénografia. Zaujíma sa o bábkové, alternatívne a autorské divadlo. Obľubuje street art a „bábkový punk“, ktorý miestami pretavuje do scénografie. Typické prostredie, v ktorom ju môžeme nájsť, je molitanovo-polystyrénový priestor plný lepidiel, pružín, ústrižkov, farieb a organizovaného výtvarného neporiadku. V takomto prostredí človek ľahko chytí nejakú chorobu, no jej to nevadí a rada vždy ochorie na nový materiál, bábkovú technológiu alebo nový titul v repertoári. Spolupracuje s nezávislými divadelnými platformami, ako sú divadlo SpozaVoza, Praktikábel, nevaDIvadlo, divadlo Veteš a iné. Participovala taktiež na inscenáciách v Štátnej opere v Banskej Bystrici v spolupráci s Milanom Sládkom, v Starom divadle Karola Spišáka v Nitre  vo funkcii scénografky či asistentky réžie, v divadle Ticho a spol., v Dječom kazalisti v chorvátskom Osijeku. Pod hlavičkou vydavateľstva Trio publishing ilustruje detské knihy aj knihy pre dospelého diváka. Venuje sa aj divadelným a výtvarným workshopom pre deti. A keď sa práve nevenuje deťom a divadlu, tak vytvára atypické objekty a maskotov do seriálov, pre festivaly a eventy rôznych druhov.

Miriam

A
A
A
.