Publikácie divadelného ústavu

Politické divadlo Falka Richtera

Tri hry a dve prednášky

Detail publikácie

Vydavateľ
Divadelný ústav, Bratislava
Edícia
Nová dráma / New Drama
Rok vydania
2021
Počet strán
284
Rozmer
140 x 240 mm, brožovaná väzba
Jazyk
slovenský
ISBN
978-80-8190-064-8
Cena
19,50

Pod ľadom (Unter Eis)

Fear

Safe Places

 

Into the Void

Choreografické divadlo medzi činohrou a tancom (Choreografisches Theater zwischen Schauspiel und Tanz)

 

Divadelný ústav prichádza s vydaním troch divadelných hier a dvoch prednášok popredného nemeckého režiséra a dramatika Falka Richtera, ktorý sa etabloval na divadelnej scéne nielen v rodnom Nemecku, ale aj v iných krajinách.

Zborník obsahuje divadelné hry Fear, Pod ľadom (Unter Eis) a Safe Places a prednášky Into the VoidChoreografické divadlo medzi činohrou a tancom (Choreografisches Theater zwischen Schauspiel und Tanz).

Úvod napísal vedúci dramaturg viedenského divadla Schauspielhaus Wien, Tobias Schuster.

 

Divadelné hry, prednášky a úvod z nemeckého originálu preložil Adam Bžoch.

 

Z autorových hier prehovára veľká túžba po otvorení pojmu rodiny v súlade s dobou s novými modelmi spolunažívania. Zatiaľ čo odvšadiaľ zaznievajú hádky o tendencii obnovenej nacionalizácie Európy, je nesmierne dôležité ukazovať alternatívne obrazy, ktoré svedčia o živých vzťahoch, oslobodení od korzetu náboženských pravidiel, pričom štruktúra ich identít sa vyznačuje odpojením od národnosti. Divadlo musí vytvárať obrazy, ktoré túto slobodu nepredstavujú ako bremeno, ale ju v nadnárodnej Európe nabíjajú pozitívnou energiou. Hry sú hlasnou, zúrivou obhajobou slobodnej Európy mimo patriarchátu a nacionalizmu.

(Tobias Schuster)

 

Falk Richter

režisér a dramatik (1969, Hamburg)

Falk Richter patrí k najvýznamnejším dramatikom a režisérom súčasnosti. Vyštudoval réžiu v Hamburgu; v roku 1994 nasledovali jeho prvé režijné práce a vtedy aj scénicky debutoval ako dramatik. V roku 1999 sa presadil hrami Boh je DJNothing Hurts ako dramatik a režisér najprv v nemeckojazyčnej oblasti. Čoskoro sa však zaradil – a dodnes patrí – k medzinárodne najvplyvnejším nemeckojazyčným divadelníkom s pracovnými zákazkami na najdôležitejších národných i medzinárodných javiskách, ako napríklad Schaubühne Berlin, Deutsches Schauspielhaus Hamburg, Schauspielhaus Zürich, Maxim Gorki Theater, Burgtheater Wien, Théâtre National de Bruxelles, Dramaten Stockholm, Melbourne Theatre Company, Salzburger Festspiele a Festival d’Avignon. V posledných rokoch čoraz viac rozvíjal s hercami a herečkami, hudobníkmi a hudobníčkami a tanečníkmi a tanečníčkami projekty, ktoré vychádzali z jeho textov. Doteraz vytvoril vyše tridsaťpäť divadelných hier, ktoré sú preložené do viac než tridsiatich jazykov a uvádzajú ich zahraničné divadlá. K najznámejším patria Boh je DJ (Gott ist ein DJ), Electronic City, Pod ľadom (Unter Eis), Im Ausnahmezustand, Trust, Rausch, Fear Small Town Boy. Medzi jeho posledné autorské produkcie patrí Touch, ktorú pripravil s Anouk van Dijk v Münchner Kammerspiele.

 

 

Späť na všetky publikácie
A
A
A