AKTUÁLNE ČÍSLO : 03/2019

 

Obalka

 

Marcové vydanie je o pravidlách

Obdobie digitálnej anarchie je za nami, pravidlá užívania duševného vlastníctva (ako aj archívne čísla nášho časopisu) prešli z materiálneho sveta tlačovín, rádiového a televízneho vysielania a verejného uvádzania aj na internet. Paralelne prebieha nekonečná debata o tom, kto je vlastne autor diela, čo presne dielo znamená a ako by malo byť chránené. V divadle je tento vzťah nejasný, autor nikdy nie je sám. Stačí sa pozrieť na Štvorec z Činohry SND. Predloha patrí severskému filmárovi, inscenačná poetika slovenskému režisérovi. Komu patria videá, na ktorých vidieť hercov stvárňujúcich postavy na plátne aj na javisku? A komu patria postavy? Kto je tu autor?! Na Slovensku tvorcov chráni spoločnosť LITA a vyzerá to tak, že napriek svojim inštitucionálnym obmedzeniam neplánuje skamenieť. Možno čoskoro vyrastie na inštitúciu, ktorá už nebude len chrániť, ale aj ponúkať. Prefíkane, no kvalitne, tak ako to robí český Aura-Pont.

 

V čísle 03/2019 nájdete:

ø na margo dramatika a režiséra Doda Gombára, ktorý uvažuje o duševnom vlastníctve v divadle a ponúka vlastnú skúsenosť,

ø rozhovor nielen o stave a víziách spoločnosti LITA s novou riaditeľkou Janou Vozárovou a podobne ladený rozhovor s riaditeľkou agentúry Aura-Pont Petrou Markovou,

ø recenzie inscenácií Komedia česká o bohatci a Lazarovi (SKD Martin), Štvorec  (Činohra SND), Prdiprášok doktora Proktora (SDKS Nitra), Rozum a cit (Divadlo Nová scéna),

ø krátko kriticky o inscenáciách Perinbaba (Spišské divadlo SNV) a Vedľajšie účinky (Činohra SND),

ø správu o zmenách v známom českom kultúrnom stánku Divadlo Husa na Provázku,

ø posolstvo k Svetovému dňu divadla (27. marec) od Carlosa Celdrána,

ø 2x2 o potrebe a funkcii národnostných divadiel,

ø a všetky tradičné krátke rubriky. 

 

Do pozornosti dávame archív starších vydaní, ktorý je odteraz dostupný online.

E-kod nájdete tu: http://www.theatre.sk/projekty/casopis-kod/archiv/e-kod

 

obalka2

 

 

 

A
A
A